BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 16, 2010

KEK OREN BADAM


BAHAN-BAHAN


250gm butter
2 sudu besar parutan kulit oren
200gm gula kaster
4 biji telur
50gm serbuk badam
225gm Tepung naik sendiri
75gm tepung gandum biasa
180gm orange juice

CARA-CARA

1. Pukul butter,gula dan kulit oren hingga gebu
2. Masukkan telur satu persatu
3. Masukkan tepung berselang seli dengan orange juice dan masukkan serbuk badam.Gaul rata
4. Bakar 45 minit.


selamat mencuba......


Salam bahagia teman-teman....agak lama saya tak menjegah ke blog saya ni...kesebokkan kerja seharian betul-betul membataskan waktu saya untuk menulis dan berkongsi resepi-resepi baru di sini.
Adakah anda telah mencuba resepi-resepi saya? InsyaAllah tak lama lagi saya akan kongsikan resepi-resepi nasi serta lauk pauk pula. Saya harap teman-teman sudi mencubanya nanti.
Percayalah tiada yang lebih menggembirakan hati kita selain menghidangkan masakan sendiri untuk keluarga tercinta.
Saya amat berbangga kerana ada teman-teman kaum Adam yang sudi untuk berkongsi resepi dengan saya. Terima kasih juga kerana sudi memasuki blog saya. Apa pun saya berharap anda berjaya memikat hati keluarga dengan masakan anda... selamat mencuba.

0 comments: