BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 9, 2011

Salam Ramadhan....

Asalamualaikum....salam ramadhan semua
Dah terlalu lama saya tak masuk ke blog saya ni....nasib baik tak berkulat dapur saya ni...
Syukur masih dipertemukan dengan ramadhan tahun ni walaupun permulaan ramadhan seminggu lalu saya kurang sihat...dah hampir 2 minggu saya batuk-batuk yang agak teruk.

Seperti biasa saya takkan bebelanja kat bazar ramadhan....bukan kedekut tapi terlalu berhati-hati bila nak menjamah makanan kat luar...faham2 jelah orang berniaga ni...kebanyakannya tak menitik beratkan kebersihan...itu yang amat-amat saya utamakan...lagi pun suami dan anak-anak memang tak suka orang masak...walau sesimple mana pun harus saya yang memasaknya....teruk jugaklah saya dibuatnya....tapi takpe berkorban apa sajalah katakan....

Tahun ni harga barang semua naik...melambung-lambung...waima kelapa pun bukan main lagi mahalnya....nak pakai santan kotak pun...harga naik juga....kot mana pun tetap tak boleh lari jadi [uasa tahun ni tak boleh berlebih-lebih memasak...cukup-cukup untuk 3-4 beranak makan je...

Pada semua sahabat handai...selamat berpuasa la Lid ucapkan....

0 comments: